Kjøpsbetingelser
Kjøpsbetingelser:
Samtlige varer i Dragens Hule er nye og ubrukte (med mindre det uttrykkelig står noe annet i varebeskrivelsen).
Vi er norske med lager i Norge. Alle priser inkluderer moms der hvor moms skal betales.
Se varebeskrivelsene på de enkelte varer for informasjon, hvor mange som er tilgjengelig på lager, mål, innholdsfortegnelser, bruksanvisninger og slikt. Er det noe du lurer på, er det bare å ta kontakt.
Dragens Hule forsøker så langt det går å ha varene som vises i nettbutikken på lager. Varer som er utsolgt skal i de fleste tilfeller ikke vises i nettbutikken, og nettbutikken vil hindre deg i å bestille flere enn vi har på lager. (Sølvfølgelig med forbehold om feil i lagerstatusen.)
I sjeldne tilfeller kan det hende at noen andre alt har kjøpt den siste av akkurat det du ville ha før vi rekker å fjerne varen fra nettbutikken, eller det er en feil et sted. Om så skjer, vil vi kontakte deg pr epost, SMS eller en rask telefon med spørsmål om alternative varer.
Leveringstid: Vi legger sjela vår i å ekspedere bestillinger så raskt vi kan, og sender normalt ut alle bestillinger som kommer inn samme dag eller arbeidsdagen etter. Du skal normalt ha bestillingen din i hende i løpet av 2-4 arbeidsdager.
Posten leveres hver dag. Posten bruker i tillegg fra 2 til 3 arbeidsdager avhengig av hvor du bor i det ganske land. Dette betyr at du skal ha varene i hende i løpet fra to dager til en ukes tid. Tommelfingerregelen er at jo lenger nord eller bort fra de store byene du måtte bo, jo lenger vil det ta.
Og selvfølgelig, i spesielt hektiske perioder, ved sykdom eller ifm ferieavvikling, kan det hende at det tar litt lenger før vi får sendt. Men vi sender uansett så fort vi bare kan!
Vær trygg i Dragens Hule!
Dragens Hule ønsker at du som kunde skal kunne føle deg trygg når du handler her, bli godt fornøyd og komme tilbake ofte.
Det loves herved høyt og hellig:
At dine opplysninger aldri skal gis eller selges videre til utenforstående!
At hva en bestilling koster står i kassa før du fullfører kjøpet! (Unntak for Svalbard og Det store utland.) Det er ingen skjulte avgifter eller gebyrer! (med unntak for Klarna Konto-delbetalingskjøp som medfører månedlige gebyrer og renter. Les mer om dette her.)
At om du mot formodning skulle ha en klage, så vil Dragens Hule strekke seg langt for å rette på problemet og gjøre deg fornøyd!
Innlogging:
Brukernavn ved innlogging: Brukernavnet er lik epostadressen din. Passord lager du selv.
Vi gjør oppmerksomme på at alle kunder, nye som gamle, må registrere seg første gangen de handler i den nye nettbutkken vår.
Betaling:
I Dragens Hule bruker vi Klarna Checkout for å behandle de fleste betalinger i nettbutikken.
Checkout er en litt ny måte å behandle kjøp på nett. Først bestiller du det du skal ha og godkjenner bestillingen, og deretter bestemmer du hvordan du vil betale.
Du kan velge mellom å betale via faktura med 14 dagers betalingstid, Klarna kontokreditt (utsatt betaling eller avdrag), kredittkort slik som VISA eller MasterCard.
Det er altså først etter at du har fullført kjøpet at Klarna ber deg velge betalingsmåte.
Det koster ingen ekstra gebyrer med mindre du velger kontokreditt, eller ikke betaler fakturaen i tide.
Klarna er en betalingsformidler som overtar alt som har med betalingen å gjøre etter at bestillingen er gjennomført. Klarna er et datterselskap av Nordea. Les mer om det her.
Vær oppmerksom på at fakturaen (og evt. purringer) sendes deg på epost direkte fra Klarna en tid etter at bestillingen er ekspedert. Vi i Dragens Hule har ikke lenger noe med den å gjøre. Om du har noe du lurer på i forbindelse med betaling av en bestilling gjort i Klarna Checkout, kontakt Klarna.no/support
Dersom fakturaen ikke betales i tide, vi Klarna legge på purregebyrer som du da må betale i tillegg, Om det fortsatt ikke blir betalt, vil det nok gå til inkasso til slutt. Alt dette er det Klarna som styrer med, ikke Dragens Hule.
Klarna.no/support er altså rett instans å ta opp evt. problemer som ikke har med varene å gjøre. Feks. om du trenger en ekstra faktura tilsendt, ønsker å utsette betalingen, eller vil endre betalingsmåte. (Men om det er noe med varene å gjøre, snakk med oss.)
Du kan også velge å betale med Vipps i nettbutikken.
Dersom du av en eller annen grunn har problemer med å bruke Klarna Checkout eller Vipps, kryss av for "bedrift" i kassa, (øverst til høyre) så kommer du til en annen kasseløsning hvor du kan fullføre kjøpet uansett om du er privatkunde eller bedriftskunde.
Vi gjør oppmerksom på at vi ikke lenger sender i postoppkrav. Det ble rett og slett for mange useriøse bestillinger og for mange som ikke hentet sendingene sine.
Gavekort og rabattkoder:
Om du har fått et gavekort eller har en rabattkode, skriver du koden inn i feltet "jeg har rabattkode" som står like under varene når du har klikket "gå til kassen".
Kun en rabattkode kan normalt brukes pr bestilling.
Obs at rabattkoder kun kan bestå av små bokstaver og tall. Dersom du har en kode som har store bokstaver eller spesielle tegn i seg, er den ikke lenger gyldig.
Beløpet eller rabatten trekkes automatisk fra med en gang.
Forsendelse og retur:
Vi legger sjela vår i å ekspedere bestillinger så raskt vi kan. Du skal normalt ha bestillingen din i hende i løpet av 2-5 arbeidsdager.
Fraktkostnader:
Husk at alle bestillinger over kr 2.000,- sendes fraktfritt!
(Obs at dersom du bestiller for over kr 2000,- så vises ikke noe fraktvalg i kassa,)
Hvilken pris som kommer opp bestemmes automatisk av vekt / størrelse på sendingen, og hva det blir står i kassa slik at du ser hva alt koster før du sender inn bestillingen. Det blir enten kr 70,-,110,- eller kr 170,-.
Husk at alle sendinger innen Norge blir FRAKTFRI ved bestilling på varer for mer enn kr 2000,-.
Les mer om frakt: forsendelse og retur.
Retur og angrerett:
Norges lover gir deg som kjøper stor grad av beskyttelse og mange rettigheter ved kjøp på postordre, og du har åpen angrefrist i 14 dager fra du mottar sendingen!
Dersom du ønsker å bytte noe du har kjøpt her, har du anledning til dette så fremt du gir beskjed om det innen to uker fra mottatt sending. Varen må være ubrukt (det er selvfølgelig lov å prøve klær o.l. på) og eventuell forsegling/ plombering (feks på sminke/hårfarge og undertøy) ubrutt. Det viktige er at varen er "som ny" og derfor salgbar. Av hygieneårsaker kan sminke, hårfarge, undertøy, og piercingsmykker ikke byttes dersom forseglingen på innpakingen er brutt,
Fyll ut returskjemaet som følger med i sendingen og pass på at varen er godt pakket inn (bruk helst originalemballasjen). Returporto må du stå for selv.
Returvarer som ikke skal byttes, blir kreditert gjennom samme system som betalingen. Alstå om det er med Klarna, blir pengene tilgode gjennom Klarna, om det er med PayPal, blir pengene tilbakebetalt gjennom PayPal, osv.
Dersom du opprinnelig forhåndsbetalte til vår konto, og vil ha pengene tilbake, er det viktig at du skriver kontonummeret ditt på skjemaet. Husk å skrive t y d e l i g slik at ikke penger går til feil konto...
Dragen setter også pris på om du oppgir grunnen til returen, (obs at evt grunn uansett ikke påvirker at du får tilbake pengene).
Defekte eller feil varer:
Dragen undersøker de fleste varene før det sendes ut, fordi det er ikke noe gøy med ødelagte ting verken for deg å få, eller for Dragen å få tilbake. Men dersom du allikevel skulle være så uheldig motta en vare som viser seg å være defekt eller er skadet i postgangen, ta kontakt så fort du kan slik at det kan ordnes opp i. Dragen vil strekke seg langt for å reparere eller erstatte med samme vare, og om ikke det skulle være mulig å få til, erstattes det på annen måte etter avtale. Dersom pakken har ytre skader når du får den, sørg for å få en erklæring fra utleveringstedet om at du mottok pakken i skadet tilstand.
Uavhentede sendinger:
Dersom du skulle være så uheldig å glemme (eller bare lar være) å hente pakken, vil den bli sendt tilbake for Dragens regning. Da vil vi forsøke å kontakte deg for å finne ut hva som har skjedd, og det kan hende at det sendes deg et krav for å dekke våre utgifter (kan komme opp i flere hundre kroner om sendingen er stor, tung eller verdifull!).
Sendinger som er kommet tilbake til oss pga uhentet eller ´ukjent adressat´ o.l., og hvor vi ikke oppnår kontakt med kunden tilfaller Dragens Hule etter et halvt år. Husk at du som kunde også har et ansvar for å finne ut hva som har skjedd med bestillingen din. Ikke nøl med å kontakte oss om sendingen din uteblir!