Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelser:

Samtlige varer i Dragens Hule er nye og ubrukte (med mindre det uttrykkelig står noe annet i varebeskrivelsen).

Alle priser inkluderer moms der hvor moms skal betales.

Se varebeskrivelsene på de enkelte varer for informasjon, hvor mange som er tilgjengelig på lager, mål, innholdsfortegnelser, bruksanvisninger og slikt. Er det noe du lurer på, er det bare å ta kontakt.

Dragens Hule forsøker så langt det går å ha varene som vises i nettbutikken på lager. Varer som er utsolgt skal i de fleste tilfeller ikke vises i nettbutikken, og nettbutikken vil hindre deg i å bestille flere enn vi har på lager. (Med forbehold om feil i lagerstatusen.)

I sjeldne tilfeller kan det hende at noen andre alt har kjøpt den siste av akkurat det du ville ha før vi rekker å fjerne varen fra nettbutikken, eller det er en feil et sted. Om så skjer, vil vi kontakte deg pr epost, SMS eller en rask telefon med spørsmål om alternative varer.

Leveringstid: Vi legger sjela vår i å ekspedere bestillinger så raskt vi kan, og sender normalt ut alle bestillinger som kommer inn frem til ca kl 15 samme dag. Du skal normalt ha bestillingen din i hende i løpet av 1-4 arbeidsdager.

Posten leveres hver dag. Posten bruker i tillegg fra 1 til 3 arbeidsdager avhengig av hvor du bor i det ganske land. Dette betyr at du skal ha varene i hende i løpet fra en dag til en ukes tid. Tommelfingerregelen er at jo lenger nord eller bort fra de store byene du måtte bo, jo lenger vil det ta.

Og selvfølgelig, i spesielt hektiske perioder, ved sykdom eller ifm ferieavvikling, kan det hende at det tar en dag eller to før vi får sendt. Men vi sender uansett så fort vi bare kan!

 

Vær trygg i Dragens Hule!
Dragens Hule ønsker at du som kunde skal kunne føle deg trygg når du handler her, bli godt fornøyd og komme tilbake ofte.

Det loves herved høyt og hellig:

At dine opplysninger aldri skal gis eller selges videre til utenforstående!

At hva en bestilling koster står i kassa før du fullfører kjøpet! (Unntak for Svalbard og Det store utland.) Det er ingen skjulte avgifter eller gebyrer! (med unntak for Klarna Konto-delbetalingskjøp som medfører månedlige gebyrer og renter. Les mer om dette her.)

At om du mot formodning skulle ha en klage, så vil Dragens Hule strekke seg langt for å rette på problemet og gjøre deg fornøyd!

Innlogging:

Brukernavn ved innlogging: Brukernavnet er lik epostadressen din. Passord lager du selv.

Vi gjør oppmerksomme på at alle kunder, nye som gamle, må registrere seg første gangen de handler i den nye nettbutkken vår.

 

Betaling:

I Dragens Hule bruker vi Klarna Checkout for å behandle de fleste betalinger i nettbutikken.

Checkout er en litt ny måte å behandle kjøp på nett. Først bestiller du det du skal ha og godkjenner bestillingen, og deretter bestemmer du hvordan du vil betale.

Du kan velge mellom å betale via faktura med 14 dagers betalingstid, Klarna kontokreditt (utsatt betaling eller avdrag), kredittkort slik som VISA eller MasterCard.

Det er altså først etter at du har fullført kjøpet at Klarna ber deg velge betalingsmåte.

Det koster ingen ekstra gebyrer med mindre du velger kontokreditt, eller ikke betaler fakturaen i tide.

Klarna er en betalingsformidler som overtar alt som har med betalingen å gjøre etter at bestillingen er gjennomført. Klarna er et datterselskap av Nordea. Les mer om det her.

Vær oppmerksom på at fakturaen (og evt. purringer) sendes deg på epost direkte fra Klarna en tid etter at bestillingen er ekspedert. Vi i Dragens Hule har ikke lenger noe med den å gjøre. Om du har noe du lurer på i forbindelse med betaling av en bestilling gjort i Klarna Checkout, kontakt Klarna.no/support

Dersom fakturaen ikke betales i tide, vi Klarna legge på purregebyrer som du da må betale i tillegg, Om det fortsatt ikke blir betalt, vil det nok gå til inkasso til slutt. Alt dette er det Klarna som styrer med, ikke Dragens Hule.

Klarna.no/support er altså rett instans å ta opp evt. problemer som ikke har med varene å gjøre. Feks. om du trenger en ekstra faktura tilsendt, ønsker å utsette betalingen, eller vil endre betalingsmåte. (Men om det er noe med varene å gjøre, snakk med oss.)

 

 

 

Dersom du av en eller annen grunn har problemer med å bruke Klarna Checkout, kryss av for "bedrift" i kassa, (øverst til høyre) så kommer du til en annen kasseløsning hvor du kan fullføre kjøpet. 

Vi kan også ta betalt med VIPPS, men det er desverre ikke i kasseløsningene våre. I "bedriftskassa" velg forhåndsbetaling, og skriv i kommentarfeltet at du vil betale med VIPPS. Så sender vi deg infoen du trenger.

 

Vi gjør oppmerksom på at vi ikke lenger sender i postoppkrav. Det ble rett og slett for mange useriøse bestillinger og for mange som ikke hentet sendingene sine.

Vi vil dog gjøre unntak for gode kunder som vi vet har hentet sendingene sine tidligere. Men dette kan ikke gjøres i selve nettbutikken. Hvis du er en slik god kunde og fremdeles vil ha i Postoppkrav, ring oss på 90 82 30 10 hverdager mellom 10-16, så kan vi gjerne hjelpe deg. Obs at postoppkrav kun kan legges til om det sendes Postens Servicepakke, og koster kr 100,- ekstra pr sending i tillegg til vanlig frakt (som betyr at frakt med oppkrav koster kr 250.-! Billig er det ikke! Vi anbefaler på det sterkeste å velge en annen betalingsmåte.

 

Gavekort og rabattkoder:

Om du har fått et gavekort eller har en rabattkode, skriver du koden inn i feltet "legg til rabattkode" som står øverst til høyre på siden "Hva er i handlevognen" når du har klikket "gå til kassen".

Du kan også klikke for "legg til rabattkode" i selve kassen, det kommer opp et felt hvor du kan skrive inn rabattkoden. Kun en rabattkode kan brukes pr bestilling.

Obs at rabattkoder kun kan bestå av små bokstaver og tall. Dersom du har en kode som har store bokstaver eller spesielle tegn i seg, er den ikke lenger gyldig.
 

Beløpet eller rabatten trekkes automatisk fra.

OBS! Dersom du har et eldre gavekort eller en tilgodelapp (fra år 2013 eller tidligere), må du først kontakte oss for å få en ny kode som vil fungere i den nye nettbutikken.


Forsendelse og retur:

Vi legger sjela vår i å ekspedere bestillinger så raskt vi kan. Du skal normalt ha bestillingen din i hende i løpet av 1-5 arbeidsdager.

 

Fraktkostnader:

Husk at alle bestillinger over kr 2.000,- sendes fraktfritt!

(Obs at dersom du bestiller for over kr 2000,- så vises ikke noe fraktvalg i kassa,)

 

Hvilken pris som kommer opp bestemmes automatisk av vekt / størrelse på sendingen, og hva det blir står i kassa slik at du ser hva alt koster før du sender inn bestillingen. Det blir enten kr 50,-,100,- eller kr 150,-.

(eller kr 0,- om du vil hente selv i vår butikk i Tønsberg)

Husk at alle sendinger innen Norge blir FRAKTFRI ved bestilling på varer for mer enn kr 2000,-.

Les mer om frakt: forsendelse og retur.

 

 

2. Du kan istedet velge "Hente i Dragens Hule" som alltid er gratis.

Bestillingen din vil være klar til henting kort tid etter at vi mottar den, og kan hentes i våre lokaler i Storgaten 13, 3126 Tønsberg etter avtale. Åpningstider er hverdager kl 11-16.30 og lørdager 11-15.

Obs at dersom du bestiller for over kr 2000,- så vises ikke fraktvalgene i kassa, Hvis du vil hente, skriv det i kommentarfeltet slik at vi er oppmerksomme på det.

 

Retur og angrerett:
Norges lover gir deg som kjøper stor grad av beskyttelse og mange rettigheter ved kjøp på postordre, og du har åpen angrefrist i 14 dager fra du mottar sendingen!

Dersom du ønsker å bytte noe du har kjøpt her, har du anledning til dette så fremt du gir beskjed om det innen to uker fra mottatt sending. Varen må være ubrukt (det er selvfølgelig lov å prøve klær o.l. på) og eventuell forsegling/ plombering (feks på sminke/hårfarge og undertøy) ubrutt. Det viktige er at varen er "som ny" og derfor salgbar. Av hygieneårsaker kan sminke, hårfarge, undertøy, og piercingsmykker ikke byttes dersom forseglingen på innpakingen er brutt,

Fyll ut returskjemaet som følger med i sendingen og pass på at varen er godt pakket inn (bruk helst originalemballasjen). Returporto må du stå for selv.

Varer som ikke skal byttes inn, blir kreditert gjennom samme system som betalingen. Alstå om det er med Klarna, blir pengene tilgode gjennom Klarna, om det er med PayPal, blir pengene tilbakebetalt gjennom PayPal, osv.

Dersom du opprinnelig forhåndsbetalte til vår konto, og vil ha pengene tilbake, er det viktig at du skriver kontonummeret ditt på skjemaet. Husk å skrive t y d e l i g slik at ikke penger går til feil konto...

Dragen setter også pris på om du oppgir grunnen til returen, (obs at evt grunn uansett ikke påvirker at du får tilbake pengene).

Du kan også ta med varen og kvitteringen for å bytte i Tønsbergbutikken om du vil.


Defekte eller feil varer:
Dragen undersøker de fleste varene før det sendes ut, fordi det er ikke noe gøy med ødelagte ting verken for deg å få, eller for Dragen å få tilbake. Men dersom du allikevel skulle være så uheldig motta en vare som viser seg å være defekt eller er skadet i postgangen, ta kontakt så fort du kan slik at det kan ordnes opp i. Dragen vil strekke seg langt for å reparere eller erstatte med samme vare, og om ikke det skulle være mulig å få til, erstattes det på annen måte etter avtale. Dersom pakken har ytre skader når du får den, sørg for å få en erklæring fra utleveringstedet om at du mottok pakken i skadet tilstand.


Uavhentede sendinger:
Dersom du skulle være så uheldig å glemme (eller bare lar være) å hente pakken, vil den bli sendt tilbake for Dragens regning. Da vil vi forsøke å kontakte deg for å finne ut hva som har skjedd, og det kan hende at det sendes deg et krav for å dekke våre utgifter (kan komme opp i flere hundre kroner om sendingen er stor, tung eller verdifull!).

Sendinger som er kommet tilbake til oss pga uhentet eller ´ukjent adressat´ o.l., og hvor vi ikke oppnår kontakt med kunden etter flere forsøk tilfaller Dragens Hule etter et år. Husk at du som kunde også har et ansvar for å finne ut hva som har skjedd med bestillingen din. Ikke nøl med å kontakte oss om sendingen din uteblir!