Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

0,-

Inkl.mva - eksklusiv frakt

Forsendelse og retur

Vi legger sjela vår i å ekspedere bestillinger så raskt vi kan. Du skal normalt ha bestillingen din i hende i løpet av 1-7 arbeidsdager.

 

Fraktkostnader:

Husk at alle bestillinger over kr 2.000,- sendes fraktfritt som MyPack!

(Obs at dersom du bestiller for over kr 2000,- så vises ikke noen fraktvalg i kassa,)

 1. Hvilken fraktpris som kommer opp bestemmes automatisk av vekt og verdi på sendingen, og er enten kr 60,- eller kr 120,-

Hva det blir står i kassa slik at du ser hva alt koster før du sender inn bestillingen. Ellers kan du selv velge å betale kr 160,- for å sende som Posten Klimanøytral Servicepakke (uavhenging av verdi på sendingen), eller kr 0,- om du vil hente selv i vår butikk i Tønsberg.

 

Fraktmetoder:

Vi sender med Helthjem Netthandel og Postnord MyPack, avhengig av vekt, størrelse og verdi på sendingen. Du kan også velge Posten Servicepakke om du vil , men det koster endel mer og er mindre fleksibelt.


En Helthjem-levering leveres på nattestid av avisbudet rett i postkassa eller på dørmatta di -der hvor avisen normalt ville blitt levert -med sporingsnummer og SMS-varsling! Om det ikke er plass i postkassa, kan det hende at budet fester sendingen utenpå postkassa i en egen pose. 

 


Når du bestiller: Pass på at postkassen din er tydelig merket med ditt navn, og boligen/leiligheten med nummer. Dette gjør det enklere for budet å finne frem til riktig sted. Husk at om budet ikke finner postkassa eller dørmatta di, blir det krøll og forsinkelser!

 

HeltHjem Varebrev med sporingsnummer kr 60,- / Postnord MyPack med sporingsnummer kr 120,-

 

Når du velger MyPack i kassa så velger du samtidig fra rullebladmenyen som kommer opp hvilket utleveringssted du vil hente sendingen hos.

eller du kan også velge: Posten Klimanøytral Servicepakke med sporingsnummer kr 160,- uansett vekt/størrelse.

Posten Klimanøytral Servicepakke hentes på ditt nærmeste postkontor/ post i butikk slik som MyPack. Hvor det utleveres er diktert av Posten.


I tillegg kan du velge å hente i vår butikk i Storgaten 13, 3126 Tønsberg. Da blir fraktkostnaden satt til 0,-.

 

Vi vil gjøre unntak for deg som bestiller noe som burde passe i postkassen din, og hvor HeltHjem ikke leverer til din adresse. I slike tilfeller kan vi velge å sende som Apost med Posten slik at du skal få den i postkassen allikevel. Apost har ikke sporingsnummer.

 

 

Om HeltHjem-levering:

Dette gjelder sendinger med verdi under kr 1000,- som kan veie opp til et par kilo, og som ikke er for bred/tykk/lang (max 25cm*35cm*12cm), eksempler er:

*inntil 6 krukker Manic Panic hårfarge, eller

*inntil 10 krukker Directions eller Crazy Color hårfarge, eller

*to-tre t-skjorter/topper (av og til fire), eller 

*smykker, sminke og andre småting.

 

Helthjem-levering leveres altså i postkassa eller på dørmatta di, og du får samtidig en SMS om at det er levert. Om morgenen når du har fått SMS er det bare å ta inn sendingen før du går på jobb/skole! Dersom det ikke er plass i postkassa, kan det hende at budet vil henge sendingen utenpå postkassa i en egen pose.

HeltHjem Netthandel dekker pr idag ca 85-90% av landet. Der hvor Helthjem ikke leverer, vil bestillingen bli sendt som MyPack (til samme pris som varebrev, du betaler ikke mer for frakten enn det står på bestillingen uansett!) Obs at ytre faktorer kan gjøre enkelte adresser utilgjengelig for HeltHjem-levering i perioder også der hvor de normalt ville ha levert (nå snakker vi om alt fra slikt som ras og flom i området, til at budet ikke har fått nøkkel til oppgangen du bor i! -Dragens Hule har ingen kontroll over dette.)

Dersom budet ikke finner postkassen eller bostedet ditt, vil de senere forsøke å få tak i deg på annet vis for å avtale utlevering. Dersom det ikke går, blir sendingen endret til MyPack og levert nærmeste utleveringssted slik at du kan hente den der. Det blir naturligvis litt forsinkelser pga dette.


Sendinger med verdi over kr 1000,-, som er over 2kg eller er for lange/brede/tykke blir sendt som MyPack uansett om du har valgt HeltHjem. Det koster deg ikke noe mer -vi spanderer mellomlegget.

MyPack-sendinger har alltid sporingsnr og må hentes på MyPacks utleveringssted / Post i butikk lokalt, det samme gjelder Posten Klimanøytral Servicepakke.

 

Vi vil gjøre unntak for deg som bestiller noe som burde passe i postkassen din, og hvor HeltHjem ikke leverer til din adresse. I slike tilfeller kan vi velge å sende som Apost med Posten slik at du skal få den i postkassen allikevel. Apost har ikke sporingsnummer.

Husk at alle sendinger innen Norge blir FRAKTFRI ved bestilling på varer for mer enn kr 2000,-. (Med mindre du selv velger å sende med Posten Servicepakke)

 

 

2. Du kan istedet velge "Hente i Dragens Hule" som alltid er gratis.

Bestillingen din vil være klar til henting kort tid etter at vi mottar den, og kan hentes i våre lokaler i Storgaten 13, 3126 Tønsberg etter avtale. Vi er normalt tilstede hverdager frem til kl 16.

Obs at dersom du bestiller for over kr 2000,- så vises ikke fraktvalgene i kassa, Hvis du vil hente, skriv det i kommentarfeltet slik at vi er oppmerksomme på det.

 

 

Retur og angrerett:
Norges lover gir deg som kjøper stor grad av beskyttelse og mange rettigheter ved kjøp på postordre, og du har åpen angrefrist på 14 dager fra du mottar sendingen!

Dersom du ønsker å bytte noe du har kjøpt her, har du anledning til dette så fremt du gir beskjed om det innen to uker fra mottatt sending. Varen må være ubrukt (det er selvfølgelig lov å prøve klær o.l. på) og eventuell forsegling/ plombering (feks på sminke/hårfarge, og undertøy) ubrutt. Det viktige er at varen er "som ny" og derfor salgbar. Av hygieneårsaker kan sminke, hårfarge, undertøy, og piercingsmykker ikke byttes dersom forseglingen/plomberingen på innpakingen er brutt.



Fyll ut returskjemaet som følger med i sendingen og pass på at varen er godt pakket inn (bruk helst originalemballasjen). Returporto må du stå for selv.

Ved bytte til tilsvarende vare spanderer vi normalt ny porto fram til deg igjen.

Dersom du vil ha tilbake penger, krediterer vi kjøpet i samme system som du gjorde betalingen, altså om du har betalt via Klarna, krediteres beløpet i Klarna. Har du betalt via PayPal, krediteres det i PayPal osv.


Dragen setter også pris på om du oppgir grunnen til returen. (Obs at evt grunn uansett ikke påvirker at du får tilbake pengene, men vil hjelpe oss å kunne gi enda bedre service i fremtiden.)

Du kan også ta med varen og kvitteringen for å bytte i butikken om du vil.


Defekte eller feil varer:
Dragen undersøker de fleste varene nøye før det sendes ut, fordi det er ikke noe gøy med ødelagte ting hverken for deg å få, eller for Dragen å få tilbake. Men dersom du allikevel skulle være så uheldig motta en vare som viser seg å være defekt eller er skadet i postgangen, ta kontakt så fort du kan slik at det kan ordnes opp i. Dragen vil strekke seg langt for å reparere eller erstatte med samme vare, og om ikke det skulle være mulig å få til, erstattes det på annen måte etter avtale. Dersom pakken har ytre skader når du får den, sørg for å få en erklæring fra utleveringstedet om at du mottok pakken i skadet tilstand.


Uavhentede sendinger:
Dersom du skulle være så uheldig å glemme (eller bare lar være) å hente pakken, vil den bli sendt tilbake for Dragens regning. Da vil vi forsøke å kontakte deg for å finne ut hva som har skjedd, og det sendes deg et krav for å dekke våre utgifter (kan komme opp i over kr 300,- om sendingen er stor, tung eller verdifull!).

Sendinger som er kommet tilbake til oss pga uhentet eller ´ukjent adressat´ e.l., og hvor vi ikke oppnår kontakt med kunden etter gjentatte forsøk, tilfaller Dragens Hule etter et halvt år. Husk at du som kunde også har et ansvar for å finne ut hva som har skjedd med bestilingen din. Ikke nøl med å kontakte oss om sendingen din uteblir!


Ved tilfelle av uhentede sendinger i postoppkrav, vil synderen lyses i bann og må gå kanossagang for å igjen å kunne komme inn i paradis.

Hvis du pleier å bestille mindre sendinger og du bor slik til at verken HeltHjem eller MyPack er tilfredstillende for deg, ta kontakt så vi kan finne ut hvordan vi kan gjøre det spesielt for deg *hosthostapost*). Vi er jo fleksible, må vite -men dette må avtales spesielt.