Forsendelse og retur
Vi legger sjela vår i å ekspedere bestillinger så raskt vi kan, og sender normalt ut alle bestillinger som har kommet inn arbeidsdagen etter. Du skal normalt ha bestillingen din i hende i løpet av 2-4 arbeidsdager.
Fraktkostnader:
Husk at alle bestillinger over kr 2.000,- sendes fraktfritt!
(Obs at dersom du bestiller for over kr 2000,- så vises ikke noen fraktvalg i kassa,)
Hvilken fraktpris som kommer opp bestemmes automatisk av vekt og verdi på sendingen, og er enten kr 70, 110,- eller kr 170,- (avhengig av vekt/størrelse på sendingen).
Hva det blir står i kassa slik at du ser hva alt koster før du sender inn bestillingen.
Fraktmetoder:
Vi sender med Posten, som «Sporbar pakke i postkassen» eller "Klimanøytral Servicepakke", avhengig av vekt, størrelse og verdi på sendingen. Posten dekker hele landet.
Posten sporbar pakke i postkassen leveres rett i postkassen din. Dersom sendingen ikke får plass i postkassen din blir den levert inn til din lokale Post i Butikk slik at du kan hente den der. Posten Klimanøytral Servicepakke hentes på ditt nærmeste postkontor/ post i butikk.
Alle sendingene med posten har sporingsnummer, du får SMS og/eller epost med melding om at det er levert i postkassen din, eventuellt at det er klar til å hentes på Post i Butikk.
Når du bestiller: Pass på at du fyller ut hele postadressen din riktig i bestillingen, Vær spesielt oppmerksom på at om systemet henter adressen din basert på mobilnr, hender det at husnr/gatenr ikke kommer med. Sjekk dette og fyll ut om det trengs.
Postkassen din må være tydelig merket med ditt navn og adresse. Pass også på at du er registrert på den adressen hos Posten -Posten har altså egne registre med adresser (uavhengig av folkeregisteret), og sender uten videre i retur dersom adressen på sendingen ikke stemmer med registret!
Det er svært viktig at postadressen din stemmer, og at navnet ditt står på postkassen.
Husk at alle sendinger innen Norge blir FRAKTFRI ved bestilling på varer for mer enn kr 2000,-.
Retur og angrerett:
Norges lover gir deg som kjøper stor grad av beskyttelse og mange rettigheter ved kjøp på postordre, og du har åpen angrefrist på 14 dager fra du mottar sendingen!
Dersom du ønsker å bytte noe du har kjøpt her, har du anledning til dette så fremt du gir beskjed om det innen to uker fra mottatt sending. Varen må være ubrukt (det er selvfølgelig lov å prøve klær o.l. på) og eventuell forsegling/ plombering (feks på sminke/hårfarge, og undertøy) ubrutt. Det viktige er at varen er "som ny" og derfor salgbar. Av hygieneårsaker kan sminke, hårfarge, badetøy, undertøy, og piercingsmykker ikke byttes dersom forseglingen/plomberingen på innpakingen er brutt.
Fyll ut returskjemaet som følger med i sendingen og pass på at varen er godt pakket inn (bruk helst originalemballasjen). Returporto må du stå for selv.
Ved bytte til tilsvarende vare spanderer vi normalt ny porto fram til deg igjen.
Dersom du vil ha tilbake penger, krediterer vi kjøpet i samme system som du gjorde betalingen, altså om du har betalt via Klarna, krediteres beløpet i Klarna. Har du betalt via PayPal, krediteres det i PayPal osv.
Dragen setter også pris på om du oppgir grunnen til returen. (Obs at evt grunn uansett ikke påvirker at du får tilbake pengene, men vil hjelpe oss å kunne gi enda bedre service i fremtiden.)
Defekte eller feil varer:
Dragen undersøker de fleste varene nøye før det sendes ut, fordi det er ikke noe gøy med ødelagte ting hverken for deg å få, eller for Dragen å få tilbake. Men dersom du allikevel skulle være så uheldig motta en vare som viser seg å være defekt eller er skadet i postgangen, ta kontakt så fort du kan slik at det kan ordnes opp i. Dragen vil strekke seg langt for å reparere eller erstatte med samme vare, og om ikke det skulle være mulig å få til, erstattes det på annen måte etter avtale. Dersom pakken har ytre skader når du får den, sørg for å få en erklæring fra utleveringstedet om at du mottok pakken i skadet tilstand.
Uavhentede sendinger:
Dersom du skulle være så uheldig å glemme (eller bare lar være) å hente pakken din, vil den bli sendt tilbake for Dragens regning. Da vil vi forsøke å kontakte deg for å finne ut hva som har skjedd, og det sendes deg et krav for å dekke våre utgifter (kan komme opp i flere hundre kroner om sendingen er stor, tung eller verdifull!).
Sendinger som er kommet tilbake til oss pga uhentet eller ´ukjent adressat´ e.l., og hvor vi ikke oppnår kontakt med kunden, tilfaller Dragens Hule etter et halvt år. Husk at du som kunde også har et ansvar for følge opp for å finne ut hva som har skjedd med bestilingen din. Ikke nøl med å kontakte oss om sendingen din uteblir!